Genealogie en Archief - Boek 1

In 2010 is een boek over de afstamming van de Familie Van der Feltz en familiearchieven is gepubliceerd. Iedereen die het oude Blauwe Boek uit 1891 in handen heeft gehad, weet hoe geweldig zo'n naslagwerk is. Boek 1 is daarop een fantastisch vervolg, uitbreiding en omslag boek 1verbetering!

Het boek bestaat uit drie 3 delen. Hierin wordt de oorsprong in Luxemburg beschreven, hoe de familie zich in Nederland heeft gevestigd en hoe deze is gegroeid tot de royale omvang ze thans heeft. De oudste geschiedenis stond al deels in het Blauwe Boek, maar bevatte enkele fouten en onvolkomenheden. In het nieuwe boek zijn deze verbeterd. Bovendien is de genealogie uitgebreid tot heden. Deze monumentale publicatie biedt U een volledig overzicht van de Nederlandse stam van 1600 tot 2011, beter dan het Rode Boekje!

Bovendien is de opzet van het boek zo dat U gemakkelijk de weg kunt terugvinden van ieder familielid tot de gemeenschappelijke voorouder, weergegeven in tekst met veel details en ook overzichtelijk als stamboom. Bijzonder zijn de originele annonces van huwelijken, geboortes en overlijden die vanuit alle archieven bijeen gebracht zijn. Deze treft U zowel in de genealogie als in het deel van het boek dat specifiek aan deze annonces is geweid aan.

Een hoofdstuk beschrijft de gedetailleerde inventaris van de archieven van de familie. Dit is een naslagwerk dat U of familieleden kan helpen belangrijke stukken over en van voorouders terug te vinden.

Bestellen

Er zijn nog enkele exemplaren van beide boeken beschikbaar. Indien u interesse hebt, stuur  dan een email aan secretariaat@stichtingvanderfeltz.nl.

Contact

Mocht U iets bijzonders vinden over onze familie op internet of waar dan ook, dan stellen wij het op prijs als U dat wil e-mailen naar de Stichting: secretariaat@stichtingvanderfeltz.nl. Ook als U suggesties of opmerkingen hebt over de website zelf.